Transmeri – Kuluttajalähtöinen kehittäminen kategoriatutkimuksen avulla

Olin kuullut nSightista paljon hyvää jo ennen yhteistyömme aloittamista ja voin todella yhtyä kaikkiin kehuihin. Alusta asti ammattimaisesti toteutettu tutkimus antoi meille kaipaamamme syvällisen ymmärryksen tutkimastamme aiheesta ja kattavat perustelut päätöksentekoon. Lisäksi saimme tutkimustuloksista paljon ideoita tulevaisuuden suunnitteluun. Yhteistyö nSightin kanssa oli todella mutkatonta, mukavaa ja antoisaa niin projektin etenemisen kuin kinkkisimpienkin tutkimustulosten analysoinnin osalta.

Aura Kasurinen, Brand Manager

Transmeri on suomalainen perheyritys, joka on lähes sadan vuoden ajan tuonut markkinoille laadukkaita päivittäistuotteita ja kosmetiikkaa. Sen tunnetuimpiin brändeihin kuuluu Lemon Juice & Glycerine, joka tarjoaa kosteuttavia ja hoitavia ihonhoitotuotteita. Pitkät perinteet omaava brändi on vakiinnuttanut asemansa yhdeksi suositummista tuotemerkeistä sekä käsi- että jalkavoiteiden kategoriassa.

Transmeri halusi syventää ymmärrystään kuluttajien tarpeista ja odotuksista varmistaakseen, että Lemon Juice & Glycerine -tuotteita kehitetään mahdollisimman kuluttajalähtöisesti. Tavoitteena oli tutkia kuluttajien ostokäyttäytymistä voidekategorioissa, heidän brändiin liittämiä mielikuvia, sekä keskeisiä tekijöitä, jotka vaikuttavat tuotevalintoihin. Samalla oli tärkeä varmistaa, että tuleva pakkaus- ja ilmeuudistus ei ainoastaan säilytä, vaan myös vahvistaa brändin kiinnostavuutta markkinoilla.

Tavoitteiden saavuttamiseksi toteutettiin laaja kvantitatiivinen kyselytutkimus, johon osallistui 25–79-vuotiaita suomalaisia naisia, jotka ostavat käsi-, jalka- ja vartalovoiteita. Tutkimuksessa selvitettiin paitsi kategorian kulutuskäyttäytymistä myös uudistuksen kannalta keskeisiä kehityskohteita, sekä potentiaalisten pakkausilmeiden ja viestinnällisten elementtien kiinnostavuutta.

Tutkimus tarjosi Transmerille arvokasta tietoa Lemon Juice & Glycerine -brändin nykyisestä asemasta ja kuluttajien päätöksentekoon vaikuttavista tekijöistä. Tulokset tarjosivat konkreettisia suuntaviivoja uudistukseen, auttaen kohdentamaan muutokset niihin osa-alueisiin, jotka vahvistavat brändin asemaa markkinoilla. Näin tuotteita voidaan kehittää entistä houkuttelevammiksi ja vastaamaan paremmin kuluttajien tarpeisiin.