Kiilto

Kiilto oli lanseeraamassa uuden tuotesarjan kodinpuhdistukseen, joka on ekologinen, tehokas ja hajusteeton. Osana uuden tuotesarjan suunnittelua, toteutimme kuluttajatestin yhdessä Kiilto-tiimin ja heidän toimistokumppaninsa kanssa. Tutkimuksen tavoitteena oli tunnistaa mikä vaihtoehtoisista nimistä ja pakkausilmeistä olisi tuotesarjalle sopivin.

Voisi ajatella, että sarjan tuoteominaisuuksista viestiminen olisi helppoa, sillä ominaisuudet kuten ekologisuus ja hajusteettomuus ovat luontevasti toisiinsa linkittyviä. Tutkimus kuitenkin osoitti visuaalisen viestinnän haasteet! Monet vastaajista kokivat, etteivät visuaaliset elementit, joiden kautta tyypillisesti viestitään esimerkiksi ekologisuutta, juurikaan sovi hajusteettomuus-viestiin. Tutkimus antoi näin ollen arvokasta lisätietoa luovalle tiimille ja mahdollisti onnistuneen pakkaussuunnittelun uudelle Kiilto Hajusteeton -tuotesarjalle.