Orthex – Ostokäyttäytymisen ymmärryksestä tukea kasvun vauhdittamiseksi

Teimme kuluttajatutkimusprojektin nSightin kanssa ja olimme erittäin tyytyväisiä heidän työhönsä. nSight osoitti vahvaa ammattitaitoa koko projektin ajan ja vakuutti ennen kaikkea tulosten esittelyssä; analyysityö ja raportointi olivat selkeitä, oivaltavia ja hyvin jäsenneltyjä. Yhteistyö sujui jouhevasti ja tehokkaasti, ja viestintä oli mutkatonta. Suosittelemme nSightia lämpimästi kaikille, jotka etsivät asiantuntevaa ja luotettavaa tutkimusosaamista.

Camilla Modeen, Category Manager, Oy Orthex Finland Ab

Orthex on suomalainen, kodin muovituotteisiin erikoistunut yritys, jonka tavoitteena on tehdä kuluttajien arjesta helpompaa käytännöllisten ja kestävien kodin käyttötavaroiden avulla. Orthex tuotteet on suunniteltu tekemään arjesta nautittavaa sen filosofian mukaisesti, että käytännöllinen on kaunista. Orthex onkin saanut useita arvostettuja kansainvälisiä muotoilupalkintoja harmonisesta pohjoismaisesta tuotesuunnittelusta. Orthex Group kuuluu Pohjoismaiden johtaviin kodin käyttötavaroiden valmistajiin ja sillä on asiakkaita jo 40 maassa, 4 eri maanosassa.

Orthex halusi päivittää ja syventää asiakasymmärrystään kodin säilytystuotteiden kategoriassa kolmen eri kasvumarkkinan osalta. Uusien mahdollisuuksien tunnistamiseksi ja markkinointiviestinnän optimoimiseksi paikallisten tarpeiden mukaisesti, Orthex halusi syventää ymmärrystään eri maiden asiakkaiden ostokäyttäytymisestä ja päätöksenteosta etenkin lähellä ostohetkeä.  Tutkimuksen avulla pyrittiin ymmärtämään erityisesti kuluttajien myymäläkäyttäytymistä ja lisäksi kartoitettiin keskeisiä päätöksenteon vaikuttimia ja tietotarpeita ostopolun aikana. Kokonaisuus sisälsi myös konseptitestiosion, jossa haettiin näkemystä nykyisten POS-materiaalien houkuttelevuudesta ja optimoitiin niiden viestikärkiä paikallisten kuluttajien tarpeisiin peilaten.

Tavoitteisiin tartuttiin kattavan kvantitatiivisen kyselytutkimuksen avulla, joka toteutettiin kolmessa eri maassa. Menetelmä mahdollisti tulosten laajemman yleistettävyyden sekä maakohtaisten eroavaisuuksien tarkastelun, tarjoten luotettavaa, määrällistä tukea päätöksenteon ja kehitystyön taustalle.

Kokonaisuuden lopputulemana saatiin arvokasta näkemystä paikallisten kuluttajien ostokäyttäytymisestä, asenteista ja päätöksenteosta kategoriassa sekä konkreettisia kehitysehdotuksia markkinointiviestinnän tehostamiseen eri tuotteiden näkökulmasta.