nSight on tutkitusti Suomen paras tutkimuskumppani
Vuoden toimisto -kilpailussa palkitaan vuosittain asiakkaiden mielestä parhaita markkinointi- ja viestintäalan kumppaneita. Kilpailu perustuu siis asiakastutkimukseen, jossa kutakin toimistoa arvioivat heidän omat asiakkaansa. Asiakasymmärrys on yksi kilpailun kategorioista ja nSight siis tutkitusti Suomen paras tutkimuskumppani!

Ruotsalainen Regi toteuttaa Vuoden Toimisto -kilpailun sekä Ruotsissa, Norjassa että Suomessa vuosittain. Varsinkin Ruotsissa Årets Byrå on suoranainen instituutio, mutta myös Suomessa tässä kilpailussa menestymisestä ollaan toimistoissa aina erityisen onnellisia, sillä useimmista markkinointialan kilpailuista poiketen, tämä tosiaan perustuu asiakkaiden mielipiteisiin. Vastaajat arvioivat omia kumppaneitaan melko laajalla kriteeristöllä ja olen kuullut vastaamisen olevan aika työlästä – mutta monipuolisen mittariston ansiosta tutkimuksen tulokset ovat tietysti sitäkin arvokkaampia. Pelkän voiton juhlimisen sijasta mekin olemme paneutuneet tuloksiin huolella, sillä asiakkailta saatu palaute tarjoaa loistavan tilaisuuden tunnistaa kehittymisen paikkoja.
Asiakkaiden mielestä tärkeimmät osaamisalueet
Yksi erityisen mielenkiintoinen näkökulma tutkimuksessa on asiakkaiden näkemykset toimiston osaamisalueista, joita he pitävät liiketoimintahyödyn luomisen kannalta tärkeimpinä. Noin viidentoista tekijän listalta erottuu selvä kolmen kärki:
- Strateginen osaaminen
- Metodologinen osaaminen
- Asiakkaan liiketoiminnan tuntemus
Kaikissa kolmessa nSight sai kategorian parhaat pisteet! Tästä olemme todella ylpeitä. Näihin odotuksiin ja tuloksiin kulminoituu mielestäni hyvin myös nSightin peruslupaus – oleellisen asialla. Keskitymme työssämme asiakkaan liiketoiminnan kannalta tärkeimpiin näkökulmiin ja autamme heitä tekemään luotuun ymmärrykseen perustuen parempia päätöksiä. Laadukas tutkimus ei onnistuisi ilman vahvaa metodologista osaamista, mutta ilman strategiasta osaamista ja ymmärrystä asiakkaan liiketoiminnasta ei hyvästäkään tutkimuksesta saada kaikkea irti. Kun kaikki komponentit ovat kohdallaan, ovat onnistumisen edellytykset hyvät! Tätä kuvaavat hienosti myös oheisessa kuvassa esiin nostetut asiakkaiden sitaatit nSightin vahvuuksista.
Kaikkein parhaat pisteet saimme kuitenkin hallinnollisista rutiineista. Ei ehkä ensikuulemalta aihe, josta kannattaisi laatia isoimmat otsikot, eikä varmasti tärkein valintakriteeri uutta tutkimuskumppania etsittäessä. Arkisen työn näkökulmasta kuitenkin oleellinen vahvuus ja varmasti yksi tekijä siinä, että nSight sai kategorian korkeimman arvion myös yhteistyön sujuvuudesta.
Kehittymisen varaakin tietysti aina on
Osallistuimme kilpailuun viime vuonna ensimmäistä kertaa ja jäimme niukin naukin kakkoseksi. Yksi tuolloin tunnistetuista kehitystarpeista oli yhteistyön arviointiin liittyvät toimintatavat. Vahvistimme palautteen pohjalta monille ketterästä kehityksestä tuttua retroilukäytäntöämme. Käymme nykyään aina projektin päätteeksi sisäisen retron ohella myös asiakasretron. Molemmissa keskustellaan sekä onnistumisista että asioista, joita tekisimme nyt toisin, jos projekti olisi vasta alussa. Todella arvokkaita keskusteluja, niin positiivisen palautteen aikaansaaman hyvän fiiliksen kuin palvelukehityksenkin näkökulmasta! Ja oli muuten todella kiva huomata, että kehitys kannattaa, tänä vuonna nSight arvioitiin tässäkin suhteessa parhaaksi!
Ota yhteyttä jos kaipaat hyvää kumppania!
Vuoden Toimisto -tutkimuksen raportti tarjosi meille tuloksia, joista olemme tiiminä todella ylpeitä. Vaikea myöskään keksiä parempaa referenssiä kuin tässä kilpailussa pärjääminen. Jos siis etsit kumppania asiakas- ja markkinaymmärryksen luomiseen ja hyödyntämiseen, niin meille kannattaa antaa mahdollisuus!